Alla inlägg den 22 januari 2009

Av P o T - 22 januari 2009 22:26

Shit, soffan får inte plats i nya huset...shit shit shit


Nu kommer T få bearbeta den sorgen fram till sommaren. Men vår soffa är stor och kräver sin plats. Den platsen finns inte efter husbytet.


Dessutom finns det ingen mening med att flytta med den om den ändå ska säljas.


Vissa soffor tar ju en evighet att få hem så minst tolv veckor innan inflytt måste vi ju ha bestämt oss för en ny. Har kollat på EM och där ska vi nog kunna hitta en fin 2,5 sits ev med divan.



I nån fin grå färg som passar allt annat vi har. Brunt skulle också funka men då måste jag ställa om min hjärna till en annan färgskala och vi vet ju hur lång tid det kan ta...Kravet är iaf att den är melerad så att S och D

 inte lämnar spår efter sig.


Tack o lov finns ju blocket, där kan vi hitta ett nytt hem åt favoritsoffan.


En annan grej jag tänkt på är barstolarna vi ska ha, fyra stycken. Vill man ha med rygg eller utan?  Hur stilrent? Det finns ju fina i ek men vi har mkt ek. Jag gillar dessa i plast, stilrena och det genomskinliga gör att de finns där men ändå inte syns så där fasligt mycket.



Nu borde jag gå och sova men det är ju så otroligt kul att surfa runt och kolla inredning att jag tror jag gör den en stund till.


En tredje idé, vi har är heltäckningsmatta på hela öv. Neeeeej, tänker en del omedelbart, och minns mattorna från 80-talets gillestugor. Men saken är de att det är helt andra mattor nu, som faktiskt är mer hygieniska än parkettgolv iom att dammet fastnar och kan dammsugas upp.


"I dag börjar de komma tillbaka in i de svenska bostäderna och på våra arbetsplatser, inte minst för dess ljud- och värmeisolerande egenskaper. De har starkare fibrer, är antistatiska och mer smutsavvisande än sina föregångare. De skadliga ämnen som mattorna förr innehöll är borttagna och de släpper igenom fukt bättre. De behöver heller inte alltid limmas fast utan kan spikas eller sättas fast med en dubbelhäftande tejp eller klibbfilt"  (från Vi i villa)


Vi kommer ju inte ha golvvärme på öv och tänker då att heltäckande matta blir mysigare. Men det är absolut inte billigt, shajse, lika dyrt som parkett. Men på vår öv kommer vi ha två sovrum, TV hörna, data hörna och walk-in closet (och stort badrum), då är det ganska sjysst med varmt om fossingarna.


Vi planerar att ha klinkers i hallen, i köket, i groventrén, tvättstugan och i badrummet förstås.


Åh, jag har ju glömt!! Jag har ju hittat världens vackraste tapet till F's rum. Den är så fin:



Tänk er denna som fondvägg och resten vitt, med hennes lantliga vita möbler, alla vita hjärtan, lyktor, vita kaniner, hennes vita fåtölj, matta, och alla härliga nallar. I am in love!


Sen kommer hon att ha ett lekrum på nv. Men där hon sover, ja där ska vi bara sitta och vara tjejiga, hon o jag, måla naglarna, planera shopping och sånt... :) När hon blir större, läs tonåring, kan hon få rummet med walk-in closet- en flickas dröm!!! Om hon vill förstås...hihi


Nä, nu måste jag sluta drömma och faktiskt sova och ladda för ÖF imorgon.








Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards