Direktlänk till inlägg 30 december 2008

In looove.....

Av P o T - 30 december 2008 13:46

Igår åkte vi till en familj i en närliggande stad för att få uppleva 'vårt' hus på riktigt. Vi klev och och den där känslan (som vi hoppats på) känslan av att komma hem, den bara fanns där. Syrran som var där kände likadant.


Huset är bara så perfekt för vår lilla familj. Det blir lite drygt 200 kvm stort. Altanutgång från v-rum, kök och från vårt stora sovrum.


Idag när vi plockade ner julen (inför fotografering och kommande visning av vårt hus) så kände jag med en gång, ÅH VAD JAG LÄNGTAR TILL NÄSTA JUL. Helt galet med tanke på att den här knappt är över. T bara skrattar, men han längtar så han nästan spricker, men efter andra saker, typ som altanbygge, sitt garage, att få pula som han kallar det.


Jag har redan ritat trädgården. Men jag vacklar fram o tillbaka vad gäller gräsfrö eller gräsmatta på rulle. Stor prisskillnad men med tanke på att vi kommer att ha en lite tjej springa omkring hela sommaren så kanske rullen är att föredra, det kanske är värt de pengarna? Vi kanske kanske känner en som känner en som kan fixa detta åt oss. Men först ska vi ju bestämma var lekstugan ska stå, samt gungställningen med sand alt bark under, och sandlådan, och örtagården, och trädgårdslandet, alla rabatter, alla träd, altanen, den stenlagda uteplatsen.....ingen mening att lägga gräsmatta där, eller? Det kanske är att stressa på saker o ting. Fast å andra sidan, många grejer kan vi fixa med på tomten medan Mälarvillan gör klart allt inomhus. Vill verkligen att Filippa ska tycka att det är världens roligaste stäle att komma till.



Vi har inrett huset en miljon ggr. Det som var skönt att se igår var att vår soffa kommer att funka! Vi trodde ett tag att vi skulle tvingas sälja soffan och köpa två stycken 2,5 sitsar men icke. Vår soffa är gigantisk och älskad av många så att sälja den kändes tungt. Men ni blir den kvar och inredningsmässigt blir det ungefär som vi har nu. Grått, vitt ek, mörkgrått, rostfritt, silver....tror att det blir vitt kök typ Ädel vit från IKEA med svart kristallmosaik 5x5 cm. Ekbänkar och faktiskt ekgolv, även i köket, vi tänkte först ha klinkers i köket men känslan av parkett i kök är så myyysig. Tror att det behövs trä för att skapa en varm och ombonad känsla i allt det vita, svarta och rostfria.


I badrummet nere tror jag vi kör på bruna metallic plattor på golvet 30x30, sen högblanka vita väggar med stora liggande plattor och en vägg med brun mosaik. Vit inredning alt valnöt, jag gillar Vedum Sanity, vi har ju det nu...Badrummet är stort så vi får nog plats med både badkar och dusc,h bra för lillsnorpan som älskar att bada.


 Filippas rum tror jag att jag gör som det är nu förutom panelen på väggen. Jag vill att hon ska känna igen sig samtidigt som det måste funka i några år framåt. Vi tänkte först att hon skulle få en fototapet med lejonbilder från safarin i SA men det kostar...4500 för en vägg, huuuu


Åh, vad vi längtar nu, det känns redan som vi börjar ta farväl av vårt nuv hus.


Vi har iaf best nybyggnadskartan ā 4500 kronor!


Slutligen, jag har förstått att det är många som följer denna blogg, även om inte alla skriver kommentarer. Även om inte alla är positiva till detta steg i våra liv. Men det är änå kul att få dela med oss av alla tankar och planer. Vi får höra av så många att bygga just nu i tid är det smartaste man kan göra, rent ekonomiskt. Det känns bra. Så ni som drömmer om ett nytt hus, slå till, livet väntar inte på någon!


Våga ta steget! Om Du tvekar att ta nästa steg, riskerar du att bli stående på ett ben resten av Ditt liv.


Att våga ta steget, våga misslyckas .. det är stort.


P o T

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av P o T - 23 mars 2009 21:24

  Jag flyttar min blogg till ett annat smidigare forum :)   Skriv en kommentar om du vill följa med!   KRAM ...

Av P o T - 21 mars 2009 10:30

  Ja, det var onekligen länge sen jag skrev något här. Men det händer ju inte så mycket och det som händer är inte så fasligt roligt. Tycker bara att allt tar alldeles för lång tid. Många saker vi inte räknat med men som måste göras. Det blir nån sla...

Av P o T - 8 mars 2009 16:15

Inget nytt.   Förutom att jag frågade T om han kommer att orka.   Ja, absolut sägr Mr T. Det är ju det här jag gör på jobbet, som projktledare, jag leder projekt, ringer hit och dit, fixar o trixar.   Hmm, tänkte jag   Tänkte inte på det   Liksom   M...

Av P o T - 6 mars 2009 20:07

Idag har jag tänkt en massa. På hur vi började detta husprojekt med viljan att få en nyckel i handen och bara flytta in. Till att samordna allt. Hitta företag som kan fixa grund, inkl allt, resa huset, fixa väggar mm på insidan, kakla, måla, VVS, el....

Av P o T - 4 mars 2009 09:40

  Jag har influensan och maken + dotter far runt på Öppna förskolan och annat. Igår åkte de till en annan köksleveratör och bad att få ett kök uppritat. Först började de rita ett klassikt kök, dvs med köksskåp efter ena väggen mm.   Men då sa min man...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards