Alla inlägg den 15 december 2008

Av P o T - 15 december 2008 18:19

Av P o T - 15 december 2008 18:19

Idag hade vi äntligen vårt möte med Mälarvillan. Som vanligt gav de ett mkt  seriöst intryck och vi gick glada därifrån. Summa summarum? Vi tror att vi nu har hittat de som ska få bygga vårt drömhus!


Mälarvillan har känts bra från början, samma filosofi som oss och stort svängutrymme.


Så på onsdag skriver vi kontrakt, då är vi igång!


Hoppas hoppas hoppas vi får ett slutbesiktningsdatum som är i juni, det borde med all rimlighet kunna bli så. Visst strul räknar vi med men som vi sagt tidigare som hänger det ju på hur ens kontakt hanterar strulet. Man har ju läst om skräckexemplen...


Maken skrattade åt mig och min beslutsamhet, men jag går alltid på magkänslan och då brukar vi hamna rätt. Jag har hittat det hus vi pratat och drömt om så länge och det är ju bara till att satsa då, om prislappen passar oss.


Ikväll har vi brytit vår vita period och faktiskt kostat på oss en flaska rött som vi nu skålar i. Vi ska flytta ut på landet, vi ska få en skylt som det står Nygård Johansson på, Villa Nygård Johansson, det klingar gött.


Kanske blir Midsommar 2009 hos oss??


Over and out

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards