Direktlänk till inlägg 23 december 2008

Efter mötet

Av P o T - 23 december 2008 19:16

Idag hade vi vårt möte med arkitekten. Underbart! Vad kul att få sitta och spåna, om vårt underbara hus. Nu längtar vi bara ännu mer.


Det som han nu ska rita på är ett hus som är ca 119 kvm på nedre plan och totalt 200 kvm. Japp större än vi tänkte men vi börjar så här så får vi se var vi landar.


Vi har inspirerats av huset jag berättade om igår men har ändrat lite i huset, bland annat kök och vad gäller fönster. Sen har vi spegelvänt huset och ritat på en dubbel carport med stort förråd.


Vi vill ha dubbeldörrar i entrén, det är ju så vackert, särskilt nu på julen!


Vi har lagt till förhöjt väggliv, öppet till nock från en del av vardagsrummet samt 27 graders taklutning ist för 45. På det viset kan vi utnyttja varje del av öv.


Har en känsla av att detta kommer att bli vårt drömhus, det här känns så rätt, nu ska vi bara landa på ett överkomligt pris oxå.


Poolen som vi tänkt gräva för, ja den kommer nog få stryka på foten, iaf till en början. Visst det är klokt att göra det på en gång, innan man har en fin gräsmatta och anlagd trädgård. Men det känns som om allt händer på en gång, och dessutom är ju bebisen ännu så liten och vi kommer ju bara få vakta henne kring poolen ändå. Vi får skaffa en sån där stor blå sak från Toys'r Us till att börja med.


I morse fick jag ett mms av min goa vän J som bor där vi ska bygga, hon hade fotat soluppgången från vår tomt...så oerhört vackert, ni anar inte. Med det i blickfånget kommer vi äta frukost...


Återigen negativa kommentarer från folk som inte verkar fatta varför i bygger; 'ni har ju precis renoverat hela huset'. Att de ens orkar bry sig!? Hur vore det att säga, åh vad spännande, vad kul det ska bli att få se huset. men icke. Ja, visst en del säger ju det och det är vi glada för. Andra säger inget eller något negativt. Vi bor inte i vårt drömhus, det visste vi när vi köpte det. Men det var det vi behövde just då, i barnlösheten. Det har varit underbart att ha detta som projekt.


Trist att behöva 'försvara' något som vi tycker är så kul, nåt vi planerat länge och har sett fram emot.


Så tack alla ni som följer vår blogg med glädje och uppmuntrande ord, ni är guld värda!


GOD JUL!
















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av P o T - 23 mars 2009 21:24

  Jag flyttar min blogg till ett annat smidigare forum :)   Skriv en kommentar om du vill följa med!   KRAM ...

Av P o T - 21 mars 2009 10:30

  Ja, det var onekligen länge sen jag skrev något här. Men det händer ju inte så mycket och det som händer är inte så fasligt roligt. Tycker bara att allt tar alldeles för lång tid. Många saker vi inte räknat med men som måste göras. Det blir nån sla...

Av P o T - 8 mars 2009 16:15

Inget nytt.   Förutom att jag frågade T om han kommer att orka.   Ja, absolut sägr Mr T. Det är ju det här jag gör på jobbet, som projktledare, jag leder projekt, ringer hit och dit, fixar o trixar.   Hmm, tänkte jag   Tänkte inte på det   Liksom   M...

Av P o T - 6 mars 2009 20:07

Idag har jag tänkt en massa. På hur vi började detta husprojekt med viljan att få en nyckel i handen och bara flytta in. Till att samordna allt. Hitta företag som kan fixa grund, inkl allt, resa huset, fixa väggar mm på insidan, kakla, måla, VVS, el....

Av P o T - 4 mars 2009 09:40

  Jag har influensan och maken + dotter far runt på Öppna förskolan och annat. Igår åkte de till en annan köksleveratör och bad att få ett kök uppritat. Först började de rita ett klassikt kök, dvs med köksskåp efter ena väggen mm.   Men då sa min man...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards