Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Ändringar

Av P o T - 18 december 2008 16:31

Nu har maken lagt fram att inte alls vill ha den planlösning som jag vill. Nä han vill ha kök, matdel och v-rum löpandes på husets hela bakre sida.  Nåja, vi får väl se hur det blir med det...praktiskt är det ju för då ligger köket i anslutning till terassen. På tisdag, dagen före julafton ska vi iaf träffa Mälarvillans arkitekt. Det känns extra kul, att få sitta ner med en expert och prata hus.


Sen har vi bokat tid med banken, kanske blir det byte av bank?


Jag har så svårt att känna YES nu vet jag hur jag vill att köket ska se ut. Jag tro att jag vet, sen ändrar jag mig igen. Vill inte att det ska kännas för modernt, kalt och livlöst.


Samtidigt vill jag inte att det ska se för lantligt ut för det kan jag tycka ger ett lite stökigt intryck. Jag gillar luckorna från IKEA, de som heter ÄDEL. Men jag gillar även de högblanka vita ABSTRAKT luckorna. Svårigheten ligger nog mer i den öppna planlösningen. Då måste ju allt hänga samman i färg och material val. För oss blir det grått, ek, vitt och silver med limegröna detaljer.


Maken motsätter sig klinkers i köket men det är nog något jag inte kommer att kompromissa bort. Tänk ett varmt klinkersgolv...


Sen måste vi börja kolla på kamin igen, vår är ju bara 2-3 månader gammal...den jag fick tjata om i 3 år...


Nu ska vi nog skaffa oss en kraftigare rackare, en med täljsten. Helst skulle jag vilja ha en murad historia som går från golv till tak, men det känns lite dyrt.  


Jaja, badrummen ska iaf se ut precis som de vi har nu. Där nere blir det som vårt här nere hemma, svart golv, högblanka stora liggande plattor på väggarna och kommod från Vedum i vitmenad ek, tror serien heter Sanity.


Nu är det dags för kebab för hela familjen!

 
 
Ingen bild

A-K

18 december 2008 20:11

Kul att ses idag, L lekte i sitt rum i em och jag hörde henne ropa "F, F kom, kom"!!!

Det är bra med utgång till terassen från köket men jag skulle också vilja ha utsikt över entrén, det är alltid trevligt att se vem som kommer... hmm det är svårt att bestämma sig!

PS Här blev det hämtpizza till middag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av P o T - 23 mars 2009 21:24

  Jag flyttar min blogg till ett annat smidigare forum :)   Skriv en kommentar om du vill följa med!   KRAM ...

Av P o T - 21 mars 2009 10:30

  Ja, det var onekligen länge sen jag skrev något här. Men det händer ju inte så mycket och det som händer är inte så fasligt roligt. Tycker bara att allt tar alldeles för lång tid. Många saker vi inte räknat med men som måste göras. Det blir nån sla...

Av P o T - 8 mars 2009 16:15

Inget nytt.   Förutom att jag frågade T om han kommer att orka.   Ja, absolut sägr Mr T. Det är ju det här jag gör på jobbet, som projktledare, jag leder projekt, ringer hit och dit, fixar o trixar.   Hmm, tänkte jag   Tänkte inte på det   Liksom   M...

Av P o T - 6 mars 2009 20:07

Idag har jag tänkt en massa. På hur vi började detta husprojekt med viljan att få en nyckel i handen och bara flytta in. Till att samordna allt. Hitta företag som kan fixa grund, inkl allt, resa huset, fixa väggar mm på insidan, kakla, måla, VVS, el....

Av P o T - 4 mars 2009 09:40

  Jag har influensan och maken + dotter far runt på Öppna förskolan och annat. Igår åkte de till en annan köksleveratör och bad att få ett kök uppritat. Först började de rita ett klassikt kök, dvs med köksskåp efter ena väggen mm.   Men då sa min man...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards