Alla inlägg den 6 mars 2009

Av P o T - 6 mars 2009 20:07

Idag har jag tänkt en massa. På hur vi började detta husprojekt med viljan att få en nyckel i handen och bara flytta in. Till att samordna allt. Hitta företag som kan fixa grund, inkl allt, resa huset, fixa väggar mm på insidan, kakla, måla, VVS, el. you name it!


Vi kommer få ett hus levererat, that's it. Sen är det upp till oss att ha ett snickarlag som faktiskt bygger ihop detta hus. Vilka det nu kommer att vara.


Här står vi, det vi inte ville göra, eller jag inte ville göra. Jag vet och förstår att vi sparar en del pengar genom att göra så här.


Hoppas bara T orkar hela vägen. Att han orkar ringa 5,6,7,8 samtal om dagen, ta in offerter, jämföra, ringa tillbaka, skicka ritningar, fråga, fråga igen osv.


Det är ett jädra jobb att bygga hus på delad entreprenad.


Nästa vecka har vi iaf byggsamråd. Eller vi och vi, jag ska med kissen till veterinären och T ska på byggsamråd.


Dessutom ska vi väl få till nån typ av tomt med jord o gräs på nåt vis, en carport vore ju trevligt och några träd...buskar...men det kanske jag bara kan drömma om...


Tills dess, tills att vi faktiskt har ett beboeligt hus kommer jag att ägna mig åt min dotter, svära när T svär, förbanna säkert en hel del folk men förhoppningsvis...när vi väl sitter i huset, nöjda, så är allt glömt och en känsla av lycka infinner sig. Kanske...





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards